poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Pryszcze, czyli jak ja się ich pozbywam? ;)

 Ostatnio, czyli od ok. 2 miesięcy moja skóra nieźle się buntuję, ciągle wyskakują mi jakieś podskórne "gady" :D wydaje mi się, że jest to spowodowane piciem pokrzywy. Skąd takie przypuszczenia? A stąd, że odkąd ją zaczęłam pić to ciągle  coś mi zaczęło na twarzy wyskakiwać, i to nie są jakieś małe krosteczki, nic z tych rzeczy! (Wiem, że pokrzywa m.in oczyszcza z toksyn i na początku jej picia oczyszcza organizm, dlatego też mogą pojawić się niemili goście  itd.) U mnie ewidentnie siedzi to wszystko głęboko pod skórą :/ na dodatek jak już wychodzi na "wierzch" jest to czerwone i cholernie bolące. Ratuję się ostatnio 2 kremami. Jeden jest od dermatologa - można go dostać CHYBA NA RECEPTĘ  (aczkolwiek nie mam takiej pewności), a drugi bez problemu kupicie w aptece bez recepty.



1. Skinoren - chyba na receptę, Podkreślam CHYBA. Mogę się mylić i weźcie to pod uwagę ( jak ja to kupowałam w aptece to  miałam takowy krem napisany na recepcie). 






ULOTKA:

Wskazania: Trądzik pospolity (żel), trądzik pospolity i przebarwienia (krem).

Dawkowanie: Zewnętrznie. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - nanosi się cienką warstwę kremu lub żelu na umytą i osuszoną skórę (preparat należy dokładnie wklepać). W przypadku wystąpienia podrażnienia skóry lek stosuje się raz dziennie lub przerywa leczenie do czasu ustąpienia działań niepożądanych. Leczenie trądziku powinno trwać co najmniej 4 tygodnie. Pełny efekt osiąga się zazwyczaj po kilku miesiącach stosowania. W leczeniu przebarwień preparat stosuje się co najmniej 3 miesiące. Należy unikać kontaktu preparatu ze spojówkami.   Zapoznaj się z właściwościami leku opisanymi w ulotce przed jego zastosowaniem.   Przed zastosowaniem leku należy sprawdzić datę ważności podaną na opakowaniu (etykiecie). Nie należy stosować leku po terminie ważności. Przechowuj lek w szczelnie zamkniętym opakowaniu, w miejscu niedostępnym i niewidocznym dla dzieci, zgodnie z wymogami producenta.

Możliwe skutki uboczne: W początkowym okresie leczenia może wystąpić łagodne, miejscowe podrażnienie skóry (zaczerwienienie, świąd, pieczenie, suchość i łuszczenie się skóry), które ustępuje samoistnie. Rzadko obserwowano kontaktowe zapalenie skóry i zapalenie mieszków włosowych, bardzo rzadko - alergiczne reakcje skórne, m.in. wysypkę.

Poinformuj lekarza: Gdy masz nadwrażliwość na składniki preparatu, zwłaszcza na glikol propylenowy.   Gdy jesteś lub przypuszczasz, że jesteś w ciąży, a także, gdy karmisz piersią. Ze względu na brak odpowiednich danych dotyczących bezpieczeństwa stosowania leku w okresie ciąży i karmienia piersią, nie zaleca się jego stosowania w okresie ciąży i karmienia piersią. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


2. Hascovir pro - bez recepty. Ogólnie używa się go przy opryszczce, ale nie tylko...





ULOTKA:

Wskazania: Opryszczka wargowa oraz zmiany opryszczkowe na twarzy wywołane przez wirus opryszczki pospolitej (Herpes simplex).

Dawkowanie: Cienką warstwę kremu nanosi się na zmiany chorobowe oraz otaczającą je skórę 5 razy dziennie (co 4 godziny) przez 5 dni, a w przypadkach trudno gojących się zmian przez 10 dni. Nie stosować na błony śluzowe jamy ustnej oraz spojówki. Leczenie należy rozpocząć natychmiast po pojawieniu się pierwszych objawów. Aby zapobiec przenoszeniu infekcji, należy umyć ręce przed i po zastosowaniu preparatu.

Możliwe skutki uboczne: Przemijające podrażnienie i zaczerwienienie.

Poinformuj lekarza: Jeśli jesteś lub przypuszczasz, że jesteś w ciąży, a także gdy karmisz piersią. W ciąży stosować wyłącznie w przypadku, gdy przewidywane korzyści przewyższają potencjalne ryzyko dla płodu. Ostrożnie stosować w okresie karmienia piersią.

Na dzień dzisiejszy smaruję się pierwszym kremem 2 razy dziennie. Mam nadzieję, że mi pomoże :)
Kiedyś oczyszczałam skórę TRIACNEALEM, ale zrobił mi ogromną krzywdę na twarzy i później musieli (dermatolog i kosmetyczka) doprowadzić buzię do składu i ładu. Na szczęście się udało :)



Czego Wy używacie na pryszcze? Co Wam pomaga? :) 
Buziaczki :*

20 komentarzy:

  1. Używałam kiedyś Skinoren regularnie, a teraz średnio raz w roku do niego wracam, żeby zrobić sobie taką 2-miesięczną kurację - ładnie wygładza cerę, ale może wysuszyć, wiec dobrze jest w czasie używania mocno nawilżać skórę :) ja kupuję bez recepty :)
    Mam zamiar rozpocząć kurację drożdżową na włosy (picie drożdży), ale właśnie boję się tego wysypu :/ Powodzenia w walce! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też używam skinorenu, ale tylko miejscowo, bo ogólnie jest dla mnie za silny, mam raczej wrażliwą cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a zawsze hascovir stosowałam na opryszczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mam problemu z pryszczami, a nie warto używać maści tylko i wyłącznie przed/w trakcie okresu, bo tylko wtedy moja cera wygląda kiepsko :)
    ale będę pamiętać, aby nie pić pokrzywy! xd

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej :D ja piję pokrzywę od miesiąca i właśnie mam wrażenie, że moja cera jedynie się oczyszcza - chyba nigdy nie miałam jej w takim dobrym stanie ;) mam nadzieję, że tylko to co mi wyskoczyło w okolicach comiesięcznych kobiecych przypadłości to był wynik hormonów+pokrzywy ;)

    ja jak poszłam w październiku to mi przepisała Normaclin, bo powiedziała, że widzi, że mam bardzo delikatną cerę i to jest antybiotyk w żeli, ale bardzo delikatny głównie na bazie wody :) i powiem tak: RACJA! :D żel jest bardzo delikatny, czasami mam wrażenie, że mnie dodatkowo nawilża ;)
    moja kuracja wyglądała tak: antybiotyk+smarowanie się rano i wieczorem żelem :) moja buzia jest duuuuuużo ładniejsza ;) w porównaniu do tego co miałam to jest idealna ;) teraz raz na dwa dni na noc smaruję się Normaclinem "tak na wszelki wypadek" ;)

    pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kotek skoro masz taką wiedzę;co byś doradziła na skórę mieszaną ze skłonnością do alergii na przesuszonego pysia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie co jest Twoim głównym problemem? Tzn: przesuszone miejsca na twarzy, czy alergia? :)

      Usuń
    2. Brzydkie zaczerwienione "placki" pod ślepkami z łuszczącą się z nich skórą;z alergią od biedy proszkami daję sobie rady.Próba smarowania tych miejsc "hypoalergicznymi" kremami kończyła się koniecznością zażycia większej dawki leków przeciwuczuleniowych ;-(.

      Usuń
    3. Kochana, a czy Ty przypadkiem nie masz liszai? Jeżeli faktycznie je masz to musisz z tym iść do lekarza - wiem, że się je leczy maściami ze sterydami, a one są tylko na receptę...

      Usuń
  7. życze Ci powodzenia w walce! mam nadzieje ze pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam złe wrażenia od leczenia z dermatologiem, ponieważ dostałam wielkiego uczulenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja używam teraz HascoVir na usta popękane i szczypiące :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja swego czasu stosowałam tabletki tetracyklina które są najlepsze ze wszystkich przede wszystkim tanie. Do tego maść Aknemycin :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ogolnie to stosuje bensacne czy jak to sie pisze :D tez jest dobra :33

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo wlasnie! U mnie Skinoren lezy w lazience i cala rodzina zastanawiala sie, na co to preparat, bo juz jest dosc dlugo i jakos nie moglismy sobie przypomniec ;D Pozdrawiam i zapraszam na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja cały czas testuję różne rzeczy żeby pozbyć się niedkosnałości cery. :P La roche possay działa u mnie całkiem w porzadku. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o opryszczkę mój stomatolog zalecił ... spirytus salicylowy. Tani i skuteczny. Kilka razy wystarczy nanieść na dotknięte wirusem miejsce. Trochę szczypie. Szybko jednak po problemie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Powiem Ci tak, że ten pierwszą maść miałam niedawno. Nie pomogła mi nawet w najmniejszym stopniu. Też była od p. dermatolog. Także z pierwszej maść jestem zupełnie niezadowolona i jej nie polecam. Obecnie używam maści która nie jest na receptę, benzacne. Efekty już po 2-3 użyciach. Stosować 1 lub 2 razy dziennie. Ma jedną wadę bo bardzo naciąga skórę, ale po tygodniu już można się przyzwyczaić. I co najważniejsze, pomaga! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Wszystko to, co kobiety kochają :)